Thursday, February 23

The record made to be broken


MSS DAERAH RANAU
I do miss to run. But not those run yang maraton maraton cross country bagai.. I miss running in my favourite events, 100m & 200m. Macamana tidak rindu, kalau sepanjang keremajaan aku, dihabiskan masa dengan berlatih dan berlari, mengejar kejayaan demi kejayaan? Hehe. Mula la tu flashback. Hahahaha.

I hope this year and years ahead, will be my little brother glory year, as I am when I was at his age. Aku mengambil cuti, semata-mata untuk menonton acara 100m si berr (We call him berr, pronounce as 'bear'). Lama tidak meluangkan masa untuk menonton acara-acara begini. Tapi untuk adik yang sorang ini, apa pun akan dibuat. Back to the topic, the record indeed made to be broken. Memang untuk dipecahkan. Rasanya sudah tiada rekodku yang bertahan sebab dipecah-pecahkan oleh sang manusia.

Tahun 2003, aku dilatih oleh daddy, my personal coach. Lebih tepat lagi, personal coach untuk adik beradikku. Tahun 2003, MSS Sabah, aku memecahkan rekod kejohanan acara 100m. The nine years old record! Walaupun sejak 2003, rekod telah dipecahkan 2 kali selepas itu, but I still proud, sebab aku memecahkan rekod berusia 9 tahun. Dan kedua-dua yang memecahkan rekod aku adalah pelari Sabah seangkatan denganku selepas itu. Selepas tahun 2003, aku berlari untuk Sabah dalam acara 100m untuk 5 tahun kemudiannya ke Mss Malaysia. Tahun 2004 sehingga 2008.

And as for my little brother, kami ada pelbagai persamaan. We are the record breaker. Tahun December 2016 dia mula dilatih oleh daddy. MSS daerah Ranau, Februari 2017, acara 100m dia mencatat masa 11.7 saat (Hand timing), rekod kejohanan 12.8 saat. Sekaligus memecahkan rekod MSS Sabah 11.9 saat yang dibuat pada tahun 1974, 43 years old record. Aku cukup bangga dengan pencapaiannya, cukup bangga dengan usaha daddy mengembangkan potensi kami semua. Cant imagine life without daddy.

Doakan kejayaan demi kejayaan untuk adik kesayangan kita ni :D Aminn...