Thursday, June 18

When those little boys and girls fasting...


FIRST DAY
Hari pertama berpuasa rasa seperti biasa, normal like every days. Malah berlangsung dengan begitu memuaskan hati. Bersahur dengan makanan yang sihat tapi sedap, dan begitu juga dengan waktu sungkai.  
LITTLE CHILDREN
Murid-muridku semua usia 8 tahun. Seusia mereka, entah aku sudah tahu erti puasa atau x. Seingat aku, seusia itu aku sudah cukup masak dengan erti tapuk2 buka puasa di dapur.. Hahaha! Maksudnya, dalam usia sebegitu kerjaku hanya berpuasa separuh hari. 
Walaupun selalunya rasa geram dengan budak2 ni, terutamanya budak2 2 Alfa yang kecoh mulutnya semua, harini mood mereka lain sikit. Ada yang pucat, ada yang kurang aktif, ada yang x bercakap langsung, ada yang mengadu itu itu dan ini buka puasa, ada yang meminta izin aku untuk berbuka puasa. Ish ishhh.. Dan tidak kurang yang masih seperti biasa, menyangkut2 tangan mereka di lengan aku, rasa macam rimas semacam juga. Tapi dilayan, puasa kan? Hehehehe.. Yang aktif tu aku agak tidak puasa :p  
Im happy to see them fasting. Happy sebab? Mungkin sebab mereka lebih menumpukan perhatian kepada pembelajaran mereka masa2 perut tengah kosong.. Kehkehkeh.. 
BREAK-FASTING
Berbuka puasa, prefer untuk memasak sendiri kerana aku yakin ia lebih sihat dan sejahtera. Kebelakangan ni makanan aku asek over-masin memanjang. Harap selepas ni aku jadi waras balik, deria2 berfungsi dengan baik, kalau x memang kena tekanan darah la... Happy breakfasting everyone. Alhamdulillah, puasa pertama berjalan lancar. 
 
#TamanRimba
#DudukDibawahLampuMalap