Thursday, June 18

Fasting.


HAPPY RAMADAN
Ramadan datang lagi, bulan yang suci. Selamat berpuasa umat Islam di seluruh dunia, agar doa2 yang baik dimakbulkan di bulan yang mulia ini, sentiasa diberkati dan dirahmati oleh-Nya.  
SAHUR ALONE
I miss home :') No matter where is it, tinggal di tempat yang terusang sekalipun, I always miss home sebab family ada di sana. Kali ini bersahur berseorangan lagi. Lagi, lagi dan lagi. Gadis2 bergelimpangan, tidak memeriahkan pagi khamis. A little bit upset, dan sekali lagi aku rindu rumah. Bersahur beramai2, walaupun liatnya bangun, tetap bangun untuk memasak dan bersahur. Tiada yang sama dengan suasana rumah, kan? Pagi ni memasak sayur kacang panjang dengan ayam, panaskan nasi. I remember last night, teman serumah bertanya kenapa aku rajin sangat masak. Aku menjawab dalam hati, because I need to live, I need to survive, I need to eat and be healthy. Aku pernah makan ikut style mereka selama seminggu. Dan selama seminggu itulah aku sengsara tidak keluar sebiji taikpun. That's not my life. My life is hundred times more healthier than that :D Apapun, kehidupan tidak sama kan? Hiduplah sebagaimana yang sesihatnya. 
LITTLE BOY'S BIRTHDAY
He grew up so fast. Tahun ini, lagi hampir sama tinggi dengan ku. This 10 years old little boy, we love him so much and can't imagine life without him. Tahun depan aku yakin tingginya jauh lebih tinggi dari aku. Hehehe. He always call me 'pendek', padahal dialah yang terpendek si rumah. Tahun depan mungkin  aku la yang terpendek di rumah.. :D :D Just called him to say birthday and promise him to back home bila semua keadaan banjir lumpur kembali tenang dan beri dia hadiah. Happy birthday, our baby. Semoga membesar menjadi insan yang berguna untuk semua, sentiasa ada untuk keluarga, bijaksana, laju, dan jadi yang terbaik. 
 
 #ApartmenTamanRimba #DudukDalamGelap