Tuesday, February 25

Low Standard


LOST MY RESPECT
Guru yang kuat mengata masih wujud lagi di Tahun 2014 ni. Ya.. masih wujud. Hinanya guru yang sibuk berucap, blah blah blah depan budak-budak hingusan supaya hidup biar ada sikap terpuji, rajin, tolong menolong... iyalah sangat. KONON~

Padahalnya... guru sendiri yang sibuk mengata anak murid, sibuk mengata sesama sendiri. Puik! Sekali dibagi buat kerja sikit, mengeluh dengan membawa cerita keluhannya ke sana ke mari.. menjaja cerita. Sial - istilah paling ngam untuk menggambarkan guru-guru berkenaan.

Memang masih wujud guru pengata. Kuat pengata sampai aku takut masa dorang tidak mengata pun mulut boleh koyak rabak sendiri. At least kalau aku tahu menjadi guru tu baik, murni dan mulia, tidak la aku terimpi-impi untuk berambus cepat dari kerjaya tidak bermoral ni. Tuhan sajalah yang boleh menghilangkan sikap pengata manusia yang begini. 

Segelintir guru ini adalah antara guru yang awalnya paling aku hormati, rupanya kau paling babi. Paling Bodoh. Paling kuat mengata. Ngam macam muka kau yang nampak sangat macam ahli neraka.